dissabte, 11 d’octubre del 2008

Àmpliació de la xarxa de metrovalència


La xarxa actual de metrovalència compta amb tres línies de metro (L1, L3, L5), de les quals la línia 5 només té un 15% del seu trajecte com a túnnel propi, i una línia de tramvia. El projecte d’ampliació de la xarxa d’FGV per a l’àrea metropolitana de València preveu la creació d’una nova línia de metro (la línia 7 o metroribera), l’ampliació de la linia 1 fins el nou hospital de la Fe, i la creació de quatre noves línies de tremvia (T2, T6, T8 i T10), de les quals la línia 6 ja funciona en una part del seu trajecte.
Al meu entendre la proposta és insuficient per a una àrea metropolitana de prop d‘1.8M d’habitants dels quals 800.000 viuen a la ciutat. No es fa cap tunnel nou a la xarxa a excepció d’unes poques ampliacions com la de la línia 3 fins al Carraixet o la de la línia 1 fins la nova Fe. Per això crec que cal canviar la concepció del metro de València i apostar per un servei que arribe a tots els barris i que puga evitar l’ús del vehicle privat.
La meua proposta és la creació d’una xarxa molt més ambiciosa amb la cració d’una nova línia de metro (L7), la de dos noves línies de tramvia híbrid (T8 i T9), una línia de metro de via ampla que vaja per la via de tren de renfe (L11) i una nova linia de tramvia la (T12). Així com l’ampliació i renovació de les línies ja existents.
Les ampliacions i canvis proposats són els següents:
– Ampliació de la L1 des de l nova Fe fins a Albal i Picassent, fins al primer en subterrani i després en superfície.
– Ampliació de la T2 des de S.M. dels Reis fins a Vinalesa i Montcada.
– Ampliació de la L3 fins al Port de Sagunt i canviant el seu trajecte actual (Xàtiva-Aeroport) per el nou (Xàtiva-Torrent Av.)
– Divisió de la Linia 3 en dos, L3 nord (Port de Sagunt-Torrent Av.) i L3 sud o Metroribera (Castelló de la Ribera-Alboraia)
– Ampliació de la T4 fins a Creu de Gràcia.
– Ampliació de la L5 fins a Vilamarxat i Llíria.
– Creació de la T6 orbital tancada acabant la xarxa entre Nou d’Octubre i Tossal del Rei.
– Creació de la L7 agafant el tram actualment de la L1 (Bétera-Empalme) i fent un túnnel per la Mestre Rodrigo, Nou Moles, Fontanars, Av. de la Plata i Manuel Candela fins a la Carrasca, tota de metro subterrani.
– Creació d’una línia de tramvia híbrid, T8, que comence en la Terminal de passatgers del port de València i acabe en Foios passant per l’avinguda de França, Ciutat Vella, Marxalenes, Torrefiel i els pobles del Nord. Amb tram subterrani des del carrer d’Eivissa al del Doctor Oloriz i la resta en superficie.
– Creació d’una altra línia de tramvia híbrid, T9, del Cabanyal a Aldaia passant per, Blasco Ibáñez, Yecla, Navarro Reverter, La Pau, Sant Vicent, Albacete, Giorgeta, Tres Forques, Xirivella i Alaquàs. Amb trams subterranis des de l’Estació del Cabanyal fins Navarro Reverter i des de Sant Agustí fins a Xirivella.
– T10 des de Port Saplatja fins a el Saler.
– Creació de la L11 de metro de via d’ample europeu que vaja pel tunnel de l’AVE de l’estació Central fins a Tarongers i després es desvie cap a l’estació del Cabanyal, Fonteta de Sant Llúís i una altra volta estació Cental. Amb la cració de noves estacions intermitges.
– Creació de la T12 de tramvia en superfície que faça una línia orbital que comence en Capçalera i continue riu avall fins a l’Assut de l’Or, des d’aquí es desvie per l’Horta de la Punta i el Fiscal fins a Castellar i des d’aquí per la vora del nou llit del Túria fins al camí vell de Xirivella i tornar a unir-se en Capçalera.
Aquesta proposta suposa que el metro i tramvia arribe a tots els barris de la ciutat i a gran part dels municipis de l’àrea metropolitana. A banda de la creació de la xarxa adès esmentada tambe caldria el traspàs de les competències de renfe a la Generalitat i així a més unificar tarifes i fer abonaments que serviren per a tots els ferrocarrils de la Generalitat .

3 comentaris:

Anònim ha dit...

La veritat es que el servei de Metro de València no es massa bo. Sé que no és comparable, però aquest estiu em va deixar bocabadada el London Tube, una passada. Si algun dia el Metro d'ací es semblara en un 60% al d'allà em donaria per satisfeta...
Visc a 7 km de la capital i el meu poble està pèssimament comunicat. El nostre únic mitjà de transport per a viatjar a València és l'autobús, concretament els autobusos grocs de Fernanbus... I la veritat és que són lamentables... Sols els agafe en cas de necessitar màxima, sinó agafe el cotxe... quin remei si vull arribar a temps als llocs. Per aixó jo també demane una ampliació del servei de Metro; especialment ho reclame per a Alaquàs, el meu poble.

Aighash ha dit...

Una cosa així volen fer a Granada. Crec que una ciutat gran té sentit que tingui un metro dins i a les rodalies amb un preu moderat (el què tenim a Barcelona no ho és).

En el cas de València és més gran que Granada, tot i així, penso que és un cas en què la xarxa metropolitana ha d'abarcar l'àrea metropolitana (es veu que pels ajuntaments i generalitats no és tan obvi com sembla a la resta).

No sé si anava per aquí la cosa. Si no, sempre puc dir que he estat la primera en embrutar el blog amb un comentari.

Anònim ha dit...

molt bon treball amic, és vital un servei public millor per a l'àrea metropolitana de València.